joi, 16 decembrie 2010

Intelegere cu iarna

Am asteptat sa infloreasca un copac in tulburatoarea seara in care a nins cel dintai. Era frumos si plin de flori ce petale de gheata isi deschideau. Copacul mi-a multumit pentru asteptare si i-am zambit cu tot ce am descoperit pur si limpede in fiinta mea. Ai venit si m-am aplecat sa te ating, iarna, eram atat de dornica sa-mi amestec radacinile cu ale tale.
M-am lasat acoperita de mangaierea ta si fata mea n-a cunoscut atat de multa fericire.
Mi-ai desprins de pe degete fire albe de iubire si te-ai intrebat unde duc. Sunt fire de lumina vie cu care imi cos inima inima fasii. Cand sta sa se rupa iarasi am sa pun fire in ac si am sa cos fara sa simt durere. De aceea sunt asa de fericita ca ai venit iarna. Stiu ca acum imi pot purta povara, caci totul e inghetat, iar inima mea uita de dureri pana in primavara, cand va da caldura iar si va sangera pescarusi uitati pe malul marii. Am sa te asez pe raftul cel mai de sus al dulapului albastru, as vrea sa ramai acolo, iarna, si sa ma ningi din cand in cand. Ma primesti desculta langa tine? Talpile mele urla de dorul arsurii tale si numai tu ai putea sa le reduci la tacere. Ochiul meu ultim primit mi-arata gandurile tale, iarna. Stiu ca la un moment dat iti va veni randul sa pleci, dar sa stii ca nu te tin cu forta. De vrei, esti libera sa pleci acasa, draga mea, dar as vrea ca de data aceasta sa iei cu tine tot ce nu ai luat vreodata. Ia noroiul, mizeria, rautatea, tristetea, saracia, egoismul, avaritia, ia tot ce crezi ca se poate lua.  Cand vei pleca sa lasi lumina in urma ta! Sa cureti tot! Sa nu lasi spatii necutreierate! Sa limpezesti relatii si ape si petitii! Sa dezlegi tot ce legat a fost de pleoape inchise, sa faci sa abdice de pe tron grosolania si prostia, sa le taxezi bilete celor ce nu au platit vreodata calatoria vietii si te rog, iarna, ia cu tine si durerile si pescarusii mei insangerati. Lasa-mi doar lumina si iubirea! Imi ajung pana ai sa vii din nou... Zapezile ma infloresc la tample si ochiul meu ultim lacrimeaza de dragul norului ce cu blandete se scutura deasupra mea... Semn ca intelegerea noastra a fost pecetluita.